Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vikt Lastbilsbakände

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

Bergakungen (trådstartaren)

#1 » 21:06:11, 05-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag ska transportera en lastbilsbakände och är lite osäker på vikten. Min magkänsla vill säga att den ligger på cirka 1 - 1,5 ton men jag är osäker. Vad anser forumets samlade expertis?

Anledningen till att jag söker vikten är då jag funderar på ta den på en biltrailer hem.

Bild

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Bergakungen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:08:42, 10-03-2013
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1202



JD400

#2 » 13:08:59, 06-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är den plåtskonad i botten? Är det dubbelmontage på hjulen? Är det tipp på den? Jag gissar vilt som du att den ligger runt ett ton, om du inte svarar ja på alla frågorna. Då är den nog tyngre än så. Har själv kört hem en liknande på bilsläp och det funkade ju.
JD400
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:34:03, 08-10-2007
Ort: Dalarna
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JD400

Bergakungen (trådstartaren)

#3 » 13:45:55, 06-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

JD400 skrev:Är den plåtskonad i botten? Är det dubbelmontage på hjulen? Är det tipp på den? Jag gissar vilt som du att den ligger runt ett ton, om du inte svarar ja på alla frågorna. Då är den nog tyngre än så. Har själv kört hem en liknande på bilsläp och det funkade ju.
Den har tipp samt så är botten klädd med plåt och det är därför magkänslan säger mig att den kan vara lite tyngre. Nu har jag fått tag på en traktor så nu tänker jag nog dra hem den och hoppas att den inte havererar längs vägen

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Bergakungen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:08:42, 10-03-2013
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atlas 1202


Återgå till Övriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se