Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapÖvriga jordbruksmaskiner och -redskap

Hydrauluttag på fräs

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera övriga jordbruksmaskiner och -redskap i detta forum

s_169263@hotmail.com (trådstartaren)

#1 » 17:34:45, 25-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Har fått tag i en gammal ogräs-fräs för fruktodling som jag ska försöka få igång. Redskapet drivs av en hydraulpump kopplad på kraftuttaget som driver dels själva rotorn med knivarna, dels en hydraulkolv som viker in klipparen när den går emot ett träd. För att kunna hissa upp redskapet har det också tillhört en hydraulisk tryckstång som tidigare brukare har kopplat bort och börjat reparera. Jag är ganska övertygad om att denna fått olja från samma pump. Det sitter ett ventilpaket med en returslang kopplat ifrån tanken men det finns ingen slang med tryck. Min fråga är om någon tror att tryckslangen kan ha suttit fram på tryckregulatorn där det sitter en liten insexplugg?

Fråga 2 är hur mycket olja man ska fylla i tanken då det inte finns nån nivåmätare

Bild

Bild
Kan insexpluggen vara tryck till tryckstången/ventilpaketet?
Bild

1 person gillar det här inlägget.
s_169263@hotmail.com
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:49:42, 22-11-2022
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: 35X




Återgå till Övriga jordbruksmaskiner och -redskap

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se