Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarPåbyggnad, kranar och tillbehör

Lastväxlare/liftdumper

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera lastbilspåbyggnader och kranar här
Här passar även trådar om lastbilsmonterade plogar och annat tillbehör in

Vanguard (trådstartaren)

#1 » 10:13:11, 16-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag funderar på att köpa lite olika lastväxlarcontainrar och även containrar för liftdumper. Jag har tittat runt och märker att många säger att man ska köpa svenskt men jag kan inte hitta några svensktillverkade. Allt görs ju i Polen eller Balticum. Vilka tillverkar i Sverige?

Vad ska man betala för en 14m3 liftdumperbalja för skrot? Typ sådana som Stena har?

Fredrik
Vanguard
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:30:41, 16-09-2013
Maskintyp: Lastbil



JN Skrot & Metall

#2 » 23:09:35, 25-09-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Runt 17 köpte jag 14m3 skrot container för sist jag köpte, dock av ilab, likvärdigt pris på bfab.
Har dock fått tag på 3 st beg 14 m3 i nyskick för 8000:- st som jag ska köpa nu :)

Vad ska du ha för flak, 22m3 och 35m3?
JN Skrot & Metall
1 inlägg
 
Blev medlem: 13:33:34, 18-08-2013
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Scania Lastväxlare & Liftdumper
Samt Fuchs MHL320 materialhanterare

Vanguard (trådstartaren)

#3 » 14:05:42, 01-10-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vad fick du betala i frakt till ilab? Jag har kollat Ilab och bfab men det blev Dinacon AB jag handlar hos. Polsktillverkade men riktigt bra kvalitet. Har beställt ett nytt lågbyggt 6,5m 24tons maskinflak från dem för bara 38000kr. Riktigt rejält med förstärkningar på rätt ställe. Ska du ha ett med samma kvalite från Ilab, bfab eller CMT får du betala 55000-70000kr. Dessutom är killarna riktigt trevliga och hjälper dig med allt.

Jag kan bara grattulera att du hittar 14m3 skrotcontainrar för 8000kr. Riktigt billigt.

Jo det var 22m3 flak jag tänkte på, men de har jag beställt nu. Beställde ett med häng o sväng, spannmålslucka och kappelltak.
Vanguard
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:30:41, 16-09-2013
Maskintyp: Lastbil


Återgå till Påbyggnad, kranar och tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se