3 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera lastbilspåbyggnader och kranar här
Här passar även trådar om lastbilsmonterade plogar och annat tillbehör in
- Bevakas av: 1
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 993
qqq (trådstartaren)
#1 » 19:05:57, 14-04-2016
Finns det någon sådan, och speciellt hur stöd / stabilisering av flaket mot chassit sker framtill på flaket.
-
qqq
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
- Ort: von vettet
- Maskintyp: Ej angivet
#2 » 19:55:46, 14-04-2016
Det absolut vanligaste är väl att det sitter två dubbar fram på lastväxlarramen som går in i hylsor på framstammen. Räcker för dom flesta mindre kranar. Problemet brukar bli vid lyft över
hytt då flaket vill resa sig på mitten likt en banan om ramen e lite mjuk. Då kan man komplettera med stift/hylsor även på sidan.
-
Jonas A
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 22:32:20, 28-04-2006
- Ort: Varberg (Derome)
- Maskintyp: Lastbil
- Maskin: L60F
Merlo 41.7 -05
Valmet 855 -91
BM 430 -77
Bm 320 -61
Bm 425 Terrier -57
Volvo BM L50 -91
qqq (trådstartaren)
#3 » 21:36:37, 14-04-2016
Den andra varianten med hylsor på lastväxlarramen är alltså mera ovanlig ?
Håldiameter, placering osv, finns det någon (inoffciell) standard ?
-
qqq
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
- Ort: von vettet
- Maskintyp: Ej angivet
Återgå till Påbyggnad, kranar och tillbehör
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster