Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarPåbyggnad, kranar och tillbehör

Påbyggnad för terrängfordon

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera lastbilspåbyggnader och kranar här
Här passar även trådar om lastbilsmonterade plogar och annat tillbehör in

mattiaz (trådstartaren)

#1 » 17:24:02, 06-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Söker tips och idéer till en påbyggnad för vårt blivande terrängfordon. Idag har vi bara ett flak som innebär att utrustning ligger huller om buller och det är en massa klättrande upp och ner på flaket. Utrustningen är dessutom inte väderskyddad.

Jag tänker mig nåt i stil med den här http://www.utryckning-norr.se/brand_rad ... 1-2050.htm
På sidorna så är det luckor överst och lämmar nederst. På lämmarna är det sedan fotsteg som man fäller ner för att enkelt nå utrustning i skåpet.
Det jag skulle vilja ha annorlunda är att påbyggnaden ska klara att dunsa in i ett träd utan att det ska bli skador (annat än visuella). Det är ofta trångt mellan träden och det är mer regel än undantag att vi kör i/glider på nåt träd.

Här är bilen som ska byggas om. Tänker behålla grundstommen i flaket för ombyggnaden.
https://www.flickr.com/photos/charlie59 ... 725404880/
mattiaz
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:02:41, 20-11-2010
Maskintyp: Lastbil




Återgå till Påbyggnad, kranar och tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se