Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarPåbyggnad, kranar och tillbehör

Para ihop gammalt med halvgammalt saltspridare

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera lastbilspåbyggnader och kranar här
Här passar även trådar om lastbilsmonterade plogar och annat tillbehör in

88ecr (trådstartaren)

#1 » 10:03:29, 01-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag fungerar ju på de viset, när nån säger det går int, vi kan int, då aktiveras jag.

Vår firma har ju vägskötselbilar, som ni sett här i min bildblogg. Nu flyttades en halvgammal FM till oss med en uråldrad sandspridare med tillhörande saltlösnings skvättare som inte har utmatning annpassad till hastiheten. Bilen under är en byggd itiderna ny som vägskötselbil. Haufören som kört med ekipaget förra vintern använde sällan spridaren, endast sandspridning, ibland. Nån av cheferna i firman ringde till fel person som sa "det går inte, det är inte möjligt".


Flertal samtal, otaliga frågår åt mej, bilder hitåt-ditåt. Hittade peroner som sa ja, det ÄR möjligt.
Bla, finns det propo ventiler på bilen, finns utag i bilen för hastigehets giva, vad för boxar det redan finns, vems påbygnad
Bilen är en FM Volvo, 8x4*2 Med plogfästen, tillräckligt med hydraulik och sönderkört underbett. Har varit shmidt spridare nån gång på den.
Spridaren är en salo?

Jag tror här på detta forum finns såna som skulle genast villa para ihop dessa utan problem, jag skall försöka visa er hur det blir med denna
Senast redigerad av 88ecr 10:19:49, 01-11-2018, redigerad totalt 1 gång.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus



88ecr (trådstartaren)

#2 » 10:08:19, 01-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bilder såklart
Bild
Bild
Bild
Såklart bilden utan skydd på dessa ventiler och reläskåp har försvunnit. måste vänta tills nästa vecka
Bild
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#3 » 10:56:03, 05-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild
Så här ser de ut i den nyare bilen. Spridar styrboxen.
Bild
Hela ekipaget
Bild
Propona på spridaren. Är nu för till verkstad , el gubbar sa det är bara el kopplingar och några komponenter så skall de fungera.

1 person gillar det här inlägget.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus

88ecr (trådstartaren)

#4 » 13:59:34, 12-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Roligt ser de ut. El gubben hittade allt. Men när auto läget på ställer den farten på mattan, jess, men flytande sidan fungerar ej och mängd reglagen svarar inte alls. På nytt
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till Påbyggnad, kranar och tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se