wildeside skrev:Alla reläer fungerar har provat dom och alla lysdioder är hela..
Men då fungerar ju det.... vilket det alltså inte gör.
Så då finns inte felet som en
indikering via lysdioder....
Det jag vill i slutänden komma fram till är':
Kör man låset, får man då en indikering av LED och i så fall vilken.
Kör man kroken fram och åter Vilka LED tänder och släcker i ändlägen och "mitt på".
OSV
Med den informationen så kan man i schemat utesluta vad som fungerar. För oavsett vad de kallar funktionen för i schemat så kan man spåra deras beteckning bakvägen via vilken LED som aktiveras. Vet man namnet på funktionen så fungerar ju även deras felsökningsschema som fanns med.
Om du tycker jag är omständlig (vilket en del då gör) så felsöker jag genom att utesluta saker som faktiskt fungerar. När man är färdig med det som fungerar så tenderar det att inte vara så mycket kvar att felsöka på.
För mig som inte sett produkten så kan jag inte avgöra vad är rätt med att bara veta vilka LED som är tända i ditt önskade läge. Jag måste förstå hela schemat och då behöver man veta vad som är tänt i "hemma" läget och i "rörelse" läget.
För att det desutom skall bli "effektivt" så behöver jag veta det per funktion och inte i klumpsumma.
Har du tur och det finns en person med motsvarande utrustning så skulle din LED tabell fungera som felsökning.
Så typ
Dessa är tända i "hemma" läget
Kör man låset så blinkar denna
Kör man ut kroken så slocknar denna och i ändläget tänds denna
OSV
Då kan personer som klarar av att läsa scheman lista ut både det ena och det andra utan att någonsin ha kört en växlare
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.