Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarPåbyggnad, kranar och tillbehör

Oljebyte Foco 303

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera lastbilspåbyggnader och kranar här
Här passar även trådar om lastbilsmonterade plogar och annat tillbehör in

Klas.Pettersson (trådstartaren)

#1 » 03:21:56, 21-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur gör man för att få ut så mycket olja som möjligt innan man fyller på ny??

Ska man "varmköra" eller är det bättre om den stått några dagar??

Gamla oljan är alldeles grå.

:help:

MVH Klas
Användarvisningsbild
Klas.Pettersson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 01:21:26, 21-12-2007
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Chevrolet



Fredrik_

#2 » 10:57:20, 21-12-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det lär ju vara en del grå olja i cylindrarna också...
Lossa returen och köra igenom alla rörelser så även DEN oljan kommer ut. Börjar man med allt i ena ändläget kan det gå 'enkelt' att köra igenom till andra.
Eller lossa slangar och dränera cylindrar..
Eller flera oljebyten så det blir ursköljt. Behöver ju inte vara NY olja man sköljer med.
Fredrik_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:38, 16-10-2008
Ort: Skogen NNO om Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Påbyggnad, kranar och tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron