Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarLastbilssläp/-trailers

Regga om dragbil+trailer

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera lastbilssläp/-trailers här

Henrik Larsson

#16 » 17:53:57, 27-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Aha då fick jag förklaringen till det tackar. :driver:
Henrik Larsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:02:54, 29-01-2008
Ort: Härnösand
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Nu mera maskinlös.



Stridis2

#17 » 21:15:39, 27-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man har, så vitt jag förstår, ändrat reglerna ganska många gånger. Jag ville ha en C-behörighet runt -94. Om jag då tog C fick jag bara "Taxi" på köpet, men om jag tog D, som var i princip lika svår körning men lite mer teori, så fick jag både C och Taxi på köpet. Men det roliga i kråksången var att i norrland så kördes det mycket buss med tungt släp för godstransport. Av arbetsmarknadspolitiska skäl så fick man E-behörighet till D bara man skrev teorin. Kan man köra buss med tungt släp så kan man köra personbil med tungt släp också, så man fick BE samtidigt. Kan man köra persontransport med buss så kan man göra det med taxi, så man fick Taxi-behörigheten också.
Jag skrev alltså en herrans massa teori men körde bara upp med buss (utan släp), och för detta fick jag BE C DE Taxi. :mrgreen:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624


Återgå till Lastbilssläp/-trailers

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se