Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexDiverseEvenemang, mässor, visningar

MaskinExpo 2015 28-30 maj

5 inlägg • Sida 1 av 1
Events, fester, visningar
.:Inlägg i detta forum visas i kalendern!

Digitalis (trådstartaren)

#1 » 23:21:40, 20-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

 maj 28, 2015 - maj 30, 2015
 Ort för evenemanget: STOXA


Välkommen till MaskinExpo!

I år kommer det att låta mer än vanligt! Ett härligt muller kommer att höras på Sveriges största arena för maskinnyheter. Över 400 utställare (20 procent fler än i fjol) visar mer än 100 nya produkter.
Fribiljetter hittar du här: http://www.maskinexpo.se/?p=1868&m=1252

Du är välkommen att provköra fyrhjulingar i ATV-banan, hjullastare och dumper i testbanan, grävmaskin på demofältet eller lastbil hos Mercedes längst upp på området. I Dödsgloben snurrar en djärv MC-förare runt. X-Trailkillarna i Rototilts monter får säkert en och annan att sätta i halsen och så har vi världsrankade Ramona Karlsson, som visar upp sin Rally Cross VM-bil och utmanar besökarna på tv-spelsrally.

Här finns maskiner som kan utveckla din verksamhet, tillbehör som gör att du kan åta dig nya affärer samt tjänster som kan effektivisera ditt arbete. Du kommer att få nya idéer och träffa kollegor och branschvänner.

Fjärde året på STOXA möter du ett MaskinExpo i delvis ny skepnad. Tajtare område, nya maskintyper, den tidigare golfbanans grönskande parkområde och med restaurangen som ett vattenhål vid den nymålade brodammen.

Många utställare satsar på teknisk utveckling i branschens absoluta framkant. T ex:
EMS som är tillbaka med mycket maskiner, aktiviteter och nyheter. I år släpper de en midjestyrd kombinerad hjullastare/teleskoplastare från Dieci; Agri Pilot T70.
Engcon visar hela tre världspremiärer; den gjutna tiltrotatorn EC 204, en löstagbar grip till deras tiltrotatorer och kioskvältaren engcon Positioning System.
Huddig är tillbaka på MaskinExpo och satsar tungt med en annan världsnyhet; Tigon Technology en fullhybridteknologi som spås revolutionera branschen och förändra sättet som maskiner byggs på i framtiden.
Liebherr har bokat årets största monter där man visar flera dragplåster. Den nya bandschaktaren med sexvägsblad, en helt ny teleskoplastare och premiärvisning av en ny bandgrävare.
Veteranmaskiner är alltid lika uppskattade och betydligt fler i år. Maskinhistoriska Sällskapet, Trafikverkets Väghistoriska Samlingar och Munktellmuséet bygger med hjälp av historiska maskiner en ny väg på mässområdet. Dessutom medverkar Motorhistoriska Sällskapet, Svenska Fergussonklubben Grålle, Svenska BM Klubben och Pythagoras Industrimuseum.

Och sist, men inte minst, kommer Amas och Oil Quick att köra snöskoter på dammen!

Varmt välkommen! Vi önskar dig tre fantastiska dagar på MaskinExpo!

Bildtext: Huddigs världsnyhet Tigon Technology, en fullhybridteknologi som spås revolutionera branschen och förändra sättet som maskiner byggs på i framtiden.
Bild
Digitalis
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:58, 20-05-2015
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Holger

#2 » 10:56:13, 21-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för detta!


(Synd, förr var de här själva och berättade om evenemanget, nu kommer marknadsföringsföretag/potentiella spammare och gör det.)
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

Aqualize

#3 » 11:05:20, 22-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska väl dit i vanlig ordning :-)
Synd dock att Lantmännen Maskin inte är med, har för mig jag såg dem i anmälningslistan förut. Så någon Valtra T4 får man nog inte se :-(
Användarvisningsbild
Aqualize
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:05, 08-07-2009
Ort: Gusselby & Märsta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Bolinder Munktell Victor.
Massey Ferguson 175 multipower.
Valmet 6300 2wd.

Digitalis (trådstartaren)

#4 » 14:09:24, 23-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Holger!

Kul att du gillade infon om MaskinExpo! Jag arbetar en del på MaskinExpo, bl a med att lägga ut evenemangsinfo som denna, men skrev min vanliga jobbadress när jag registrerade mig. My bad :(
MaskinExpo är inte kund till företaget jag arbetar på. Utan jag är här i egenskap av MaskinExpo:are.
Och som sådan hälsar jag dig och alla andra maskinälskare varmt välkomna till MaskinExpo 2015.
Glöm inte - fribiljetter hittar ni som vanligt på http://www.maskinexpo.se (så behöver ni inte betala i entrén).
Välkomna!
Digitalis
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:57:58, 20-05-2015
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Holger

#5 » 18:55:07, 23-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för förklaringen! :grin:

:thummar:
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test


Återgå till Evenemang, mässor, visningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se