Rev upp magnetventilen men hittade inget direkt fel. Men har man den lös och kopplar på 24v låter det inget, men krämar man på 24v med starthjälpen på laddaren så klickar de till, men när man monterar tillbax på bilen hörs inget när man shiftar hög/låg. Åkte och köpte en ny, monterade och den klickar på fint när den sitter på bilen den, alltså man hör att magneten drar. Bytte även alla slangar och kopplingar runt i kring..
Men blev ändå ingen skillnad, åkte ut och testade, första nedväxlingar gick bra men andra då small det till som vanligt och fortsatte så vid några försök till..
Testade att shifta med avstängd bil och tändning på med fullt lufttryck, och det är riktigt stor skillnad mellan trycket när man lägger i högen motför när man lägger i lågen. Längst bak på ventilen är det två små hål där trycket åker ur när man shiftar, skulle nog säga att de minst låter dubbelt så högt och känns kraftigare när man håller fingret för, försökte filma ljudet men på film hörs det ingen skillnad på ljudet.
Men det kanske ska va mer tryck när man ska i med högen motför lågen?