krokodilen skrev:Här har du säkerligen ditt problem. Jag råkade ut för det för många år sedan och startar efter det aldrig upp en diesel som stått länge utan att ha frilagt insuget, för enkel åtkomst.
https://www.youtube.com/watch?v=yy1nSNtPgcI
https://www.youtube.com/watch?v=HWtELLfS8pM
Sitter ju nån slungvikt i den varianten och detta gick utmärkt att lösa hemmavid. (Om det visar sig om 20 år att jag gjorde fel eller kontaminerade på nåt vis vågar jag inte svara på nu)
Traktorn startar och går idag.
/C
J-Tune skrev:krokodilen skrev:Här har du säkerligen ditt problem. Jag råkade ut för det för många år sedan och startar efter det aldrig upp en diesel som stått länge utan att ha frilagt insuget, för enkel åtkomst.
https://www.youtube.com/watch?v=yy1nSNtPgcI
https://www.youtube.com/watch?v=HWtELLfS8pM
Sitter ju nån slungvikt i den varianten och detta gick utmärkt att lösa hemmavid. (Om det visar sig om 20 år att jag gjorde fel eller kontaminerade på nåt vis vågar jag inte svara på nu)
Traktorn startar och går idag.
/C
Precis exakt så är det på min efter att ha öppnat inspektionsluckan idag. "Stuck fuel rack" Sitter fast och går endast att jucka nån milimeter fram och tillbaka. Läste andra inlägg här på forumet att någon hält ner T-röd i pumpen som skulle lösa upp knäcken som bildas av biodieseln. Hur gick du till väga för att lösa detta?
Tänkte hälla ner nån lösgörande olja i den och låta det stå ett tag. Bromsvätska löser ju en del. Annars Acteon och ATF olja ska vara jäkligt effektivt om man nu inte är rädd om nån gummipackning.
Jag är nästan 100 på att den kärvar och inte har skurit. V körde han jätte fint förra året.. sedan dess har den stått och detta uppstod direkt när jag startade han igår.
Återgå till [Scania lastbilar] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster