Hej, lite sent svar. Jag har tyvärr ingen extra lagring till
växelspak. Den jag gjorde tillverkade jag själv av nylon har jag för mig. Jag mätte själva kulan på växelspaken och utgick från den radien/diametern när två lika bussningshalvor svaravdes till. Man kan säkert göra den av brons eller lagermässing också. Jag fick fila ett
uttag i den ena vill jag minnas.Var någon slags styrpinne/stift som skulle passa in med bussningen, men de gav sig självt. Jag skulle också kunna tänka mig att scania ev. kan ha dessa bussningar som reservdel eller att ZF kan ha kvar reservdelar. Är ju en stor tillverkare. Ibland kan Scania förvåna och ha saker kvar till relativt humant pris. Jag fick tag på special o-ringar till oljecyklonen o de kostade bara några kronor st. Värre är det med bromsband ifall du behöver det. De är inte förrådsförda längre och är svåra att få tag på men jag lyckades hitta
band på
rulle som man fick kapa, borra o nita själv, men det är en helt annan historia.
Vibrationer har jag också i spaken, fast bussningarna numera är ok. Är vissa höga
varvtal som är värre men annars kan jag leva med det. Vibrerar dock så pass att jag får hålla handen på hög/låg "skjutet" så att det hålls på plats och att man inte råkar ut för en spontaväxling när man inte förväntar sig det...
En motfråga: sidomärket 50. Inte råkar du ha 2st sånna över? Min 36a
saknar dessa och jag spontanletar ibland efter antingen 36 eller 50 siffrorna. Tänker att nån gång kanske jag lyckas hitta några.
Mvh Benny