Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarScania[Scania lastbilar] Drivlina

Moment till toppar på en Scania Vabis D645 - 58årsm?

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera drivlinor på Scania-fordon här

Cem (trådstartaren)

#1 » 00:20:35, 07-07-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej någon som vet åtdragningsmomenten till toppar på ovanstående motor. Byter topplockspackning på en dådan som sitter i min jätteträbåt
/Claes
Cem
1 inlägg
 
Blev medlem: 00:04:56, 07-07-2015
Sverige
Maskintyp: Ej angivet



Lennart Svensson

#2 » 14:50:05, 07-07-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Cem.Har en Scania 6:a som drar mitt sågverk.motorn heter något på 6....Jag har en handbok på motorn och har för mig att där står åtdragningsmoment.Återkommer senare ikväll.
Må gott. Lennart.
är ägare till dumper(Nordverk) grävmaskin(Hydromac) hjullastare(michigan)bandlastare(ih drott)Önskar kontakt med andra som är HYdromacägare.Ingår även en äldre skotare
fabrikat Rottne Blondin års.m.-73

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Lennart Svensson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:27:39, 28-03-2007
Ort: laholm knäred

Lennart Svensson

#3 » 22:26:40, 07-07-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.Nu har jag serviceboken framför mig.Täcker motorserierna D420,D610,D620 o D810.Vet inte om man kan översätta din motor med någon av dessa serier.Kan dock inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad.Enligt nämda servicebok skall momentet vid den slutgiltiga dragningen vara 110-125 fotpund eller 15-17,5 kgm.Enligt samma bokskall motor varmköras, sedan efterdras och detta arbete bör göras ytterligare en gång efter några dagars arbete.Hopas du är hjälpt av dessa uppgifter.
Må gott
Lennart.
är ägare till dumper(Nordverk) grävmaskin(Hydromac) hjullastare(michigan)bandlastare(ih drott)Önskar kontakt med andra som är HYdromacägare.Ingår även en äldre skotare
fabrikat Rottne Blondin års.m.-73
Användarvisningsbild
Lennart Svensson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:27:39, 28-03-2007
Ort: laholm knäred

ls76

#4 » 23:09:40, 07-07-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det stämmer 15-17,5 kgm
Hälsn. Bosse
ls76
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:38:59, 23-12-2014
Ort: Påskallavik (Oskarshamn
Maskintyp: Lastbil


Återgå till [Scania lastbilar] Drivlina

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se