Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarScania[Scania lastbilar] Drivlina

Servopump från scania

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera drivlinor på Scania-fordon här

Daniel E (trådstartaren)

#1 » 20:29:37, 26-03-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan

Har fått tag i en servopump från vad mina googlingar säger, en scania.
Min fråga är hur den har varit monterad? Jag vill nämligen veta vilket maxvarvtal den har arbetat med
Bild
Originalets URL: http://i1186.photobucket.com/albums/z361/thewho33/2012-03-26203801.jpg

Jag tycker att utgången har ett så litet hål (gängorna är drygt 14mm id) så därför tror jag inte att den kan ha varit kopplad 1:1 med motorn.
Bild
Originalets URL: http://i1186.photobucket.com/albums/z361/thewho33/2012-03-26204231.jpg
Daniel E
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 06:48:17, 13-08-2009
Åland
Maskintyp: Hjullastare



Domppi

#2 » 21:00:47, 30-03-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.Servopumpen har suttit monterat på transmissionen på en scaniamotor om den är därifrån.Från downlods här på maskinisten hittar du Scania-Vabis motorbok.Nu kan jag inte säga från vilken motor den här pumpen kommer ifrån! Men troligtvis var dom alla samma.Nu räknar du bara ut varvtalen från motorboken på downloads.Men nu kommer den svåra frågan har Scania ändrat utväxlingen pga. lägre motorvarv eller inte? Alltså jag menar moderna 2000 tals motorer som är lågvarviga?
Användarvisningsbild
Domppi
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:16:30, 20-01-2011
Ort: Purmo Österbotten
Suomi Finland (svenska)
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 500 Valmet 605 Valmet 359 Allis chalmer B Bröyt X21


Återgå till [Scania lastbilar] Drivlina

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se