Har provkört efter väg en timme i morse och oljetrycket försvinner inte, men oljan ser tunn ut på stickan och på tomgång blev det 0,9 kg.
Ska byta
olja och filter och se om det blir nån skillnad.
Det är helluft med
styrning på tredje axeln, opticruse och den växlar fint utom att det tog lite tid innan den växlade när den var kall, men å andra sidan varvade jag inget i början. När det gått en stund och jag gasar på så växlar den fint.
Det ska vara ett isolerat Närko skåp med kyla och
värme, invändiga mått 7400x2490 och 3050 högt, men det är bortplockat men bakgavellyften med fjärrkontroll är kvar.
Nu när den funkar, ska jag hämta ett annat skåp och montera på så jag kan besikta.
Vet inte om jag ska montera Hiab kroken, med Laxå snabblås som jag har eller om jag ska plocka ihop någon besiktningsbefriad bil med den.
Jag ska börja köra med skåpet och en besiktningsbefriad lågbyggd 12 meters släp utan lemmar som lastar 7 ton, så jag får bort skrot och kan frakta byggmaterial.
Jag ska även montera plogfästen så jag kan skotta på gården mm.
Då räknas den som vägunderhållsfordon och då slipper jag vägavgiften och får dygnsskatt istället, så jag kan ställa av och på utan problem.
Ser kanske lite dumt ut att ha diagonalblad på en Fjärrbil med tempererat skåp och helst skulle jag fått dit en sidovinge med, så jag blir riktigt idiotförklarat av snöröjarna