Jag skulle beskriva det i ord så här....
Släpp på bromsjusteringen, på bromshävarmen (på det
hjul du ska byta
tätning.
och lyft upp hjulparet.
Demontera medbringarkopan ( den mitt i navet) och demonter låsskruven för lagerjusteringen (14) lossa klämmskruven för mutterstycket (15)
gänga ut mutterstycket, troligen följer styringen och inrelagerbanan med ut.. ( annars peta ut..)
nu kan du demontera hjul och bromstrumma och
nav som en enhet mha. palldragere eller
hjullastare. ( har du inte den möjligheten så måste du börja med att demonterahjul och bromstrumma, om du ska orka lyfta själv.)
Nu kan du börja demontera tätningen, lägg en trasa inne i bromstrumman för att fånga upp skit/fett som ramlar ned( slipper du tvätta så mycket sen) lossa skyddsskopan som sitter bakifrån med ett 10-tal
skruv, sedan är det bara att bryta ut tätningen, knacka in en ny .....och återmontera.
( kolla
bromsbelägg, har du dålig navtätning så har du troligen oja/fett på brombelägg och trumma/bromssköld)
( detta är på ett boggihjul, men det ser lika dant ut i princip)
http://www.maskinisten.net/viewtopic.ph ... 402#216402