Jo hög och lågväxeln vet ju förstås inte om jag frikopplar eller ej
Tänkte att den kanske inte ville gå i för att det låg kraft på ingående axel.
Då har jag nog två problem.
1. att den inte frikopplar
2. att hög låg inte går i läge.
Har nu provat att spänna kopplingen, då börjar den ta högre upp, och börjar frikoppla. Spännde inte så mycket. Man ser nu också att urtrampningslagret, går fram och böjar trampa ur. men har något hoppat ur läge, böjt sej eller vridit sej, efter som kopplingen slutade trampa ur?
kopplingsförreglingsventilen
Den Guldbruna ringen närmast nippelen, är det ytterringen på urtrampningslagret? Ska den gå att vrida runt?
Syns något allvarligt fel på ovanstående bilder, på urtrampningslagret?
Hög/låg väljarventilen, sitter på vänstersidan av lådan.
Detta måste vara snabblåsningsventilen, på högersidan av lådan.
kopplingsförreglingsventilen,längst till vänster
Detta är på utsidan av ramen, armen snett upp till vänster går till kopplingspedalen.
Staget längst ned går fram till en
axel som går tvärs bilen, över ramen, på insidan ramen går sedan ett
stag bak till kopplingsarmen. Vad har fjädern för funktion, trampar man på pedalen komprimeras fjädern, så den hjäälper ju inte till att dra tillbaka pedalen?
Mvh Anders