Har ett par frågor till er:
Enl indtruktionsboken som jag har(som är nyare än bilen) visar det en
o-ring mellan rotorkåpan och bottenplatan. Den fanns inte på min, och det är inget direkt spår i kåpan för den heller. Har denna o-ring tillkommit senare, eller har någon föregående ägare inte brytt sej om att ersätta den?
Vet någon storleken på den?
Hörs det tydligt att rotorn roterar efter man stängt av motorn? Tycker inte jag hör något, men det va ju ca 5 mm med avlagringar, så den måste ju ha fungerat? Om oringen är borta, smiter trycket emellan rotorkåpa och botten, utan att passera munstyckena som ska göra att den roterar?
Fungerar renaren i min bil på samma sätt som på sid 63 i denna länk?
http://klabbe.eu/manualer/SOLDRMOVARD.PDFDär verkar det ju som att ren
olja skiljs ut nere i cyklondelen, innan den når centrifugaldelen.
Vet någon storleken på o-ringarna mellan oljetrycksventilen och tråget?
//AN