Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarScania[Scania lastbilar] Veteransnack

Klart en "pickup" ska ha v8 (scania LBS 140 -72)

106 inlägg • Sida 8 av 8
Diskutera veteran-Scanior här

Mikkel

#106 » 19:54:26, 02-11-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

jörgen.ottosson skrev:det är ingen skatt eller vägavgift på 30år eller äldre fordon i sverige, så den utgiften finn inte. ( annars hade det varit ca 15000 till, tror jag...)
Stämmer bra det, i slutet av 1990-talet hade jag en Volvo F613 med HIAB-elefantkran på, som stod avställt tom maj månad, då ställde jag på den och vips kom det en avgift på 15.000 kr i vägskatt (eller vad det nu hette), så körde jag två månader på sommaren, sen ställde jag av den i augusti och ansökte om återbetalning, efter några månader kom pengar tillbaka för 10 månader. Så höll jag på. Det var ju kul att ha en lastbil å leka med. :driver:
Tillägg: Det var 1970-års modell och den blev nog skattebefriad 2000, och då sålde jag den :ohnej:
Allt är omöjligt, bara man vill !

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Mikkel
Fler än 500 inlägg

Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se

Återgå till [Scania lastbilar] Veteransnack