Trollrunar skrev:Kopplingen har jag fått att släppa,men nästa fel dök upp.
Du skrev att du fick kopplingen att släppa.
Fick just hem en likadan bil som din 140:a. Dock är min från Bromma flygfält som en LBS141 och i gul skrud.
Men paneler och alla detaljer/utrustning i övrigt indentiska, även med momentomvandlare.
Undrar nu hur du bar dig åt för att få kopplingen igång, min beter sig lika. Dvs kopplingen känns tom och man behöver dubbeltrampa för att kunna växla osv, undrar vad som skall göras eller om man behöver klyva kopplingen månntro? Min är det 120tkm på mätaren och i sakligt skick...
Vore tacksam om någon maskinist kunde hjälpa med kopplingsbekymret...
Hej. Ett tag sen nu,men kopplingshydrauliken fungerade fint på min.Lamellcentrumet rörde sig på axeln,men hade fastnat mot svänghjulet,eller tryckplattan. Fick igång den med lägsta växeln,trampade broms och koppling nertryckt,och sen gasade. Släppte med en jäkla smäll,sen fungerade den fint
För mig man ser in bra i sprängkåpan om man rycker gummipluggen på höger sida,och ber nån kika vad som händer när du trampar ner kopplingen
Som en slirig mystisk koppling och växellåda. Den fick dock maka på sig för en lite nyare mindre kranbil