Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarScania[Scania lastbilar] Veteransnack

Scania L50s projekt

63 inlägg • Sida 5 av 5
Diskutera veteran-Scanior här

karlss00nn (trådstartaren)

#61 » 12:10:59, 09-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

okej, tack för tipsen! beställde en ny idag på nätet för 175kr :thumme: dock llite lägre "arbetstryck" på den nya men de går ju som sagt leva med :smile: har nu gjort klart allt utom en bakt under på förarsidan. så sen är det golvet och dörrgången på passagerarsidan kvar. bilder kommer :thummar:

2 personer gillar det här inlägget.
karlss00nn
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:21:08, 04-01-2011
Ort: småland
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Scania L50 super lastväxlare
Holder A40
Holder p70c
TGB 30
och en drös med bilar å andra åkdon!



Amagutt

#62 » 16:01:06, 04-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, Hur gick det med ditt L50 projekt till slut? Följde ditt "reportage" men så tog det slut lite abrupt. Det var intressant och skulle gärna läsa vidare om det inte somnat pga av andra projekt förstås? jag har själv börjat med ett liknande systerprojekt fast en L36 super. En av få med tipp. Min är ett rullade objekt men massa småsaker som måste fixas. Tror jag snart öppnat varenda lägesventil men tror nu det mesta fungerar. Sist var det diff ventil som läckte som ett såll men det gick att få ordning på den också. Har kvar ett pysande från bakaxel när man växlar till högväxel. Osäker om din har samma system? Den jag har sitter överväxeln i bakaxel och drivs med tryckluft. Den cylindern läcker internt bakaxeln men inte mer än att det fungerar. Har även ett massivt oljeläck jag måste fixa mellan cyklon o motor innan våren och den sista besiktningen. Mvh Benny

1 person gillar det här inlägget.
Amagutt
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:14:47, 21-07-2014
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fr 35 -59

Mats i Myrhult

#63 » 17:32:48, 04-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vill också veta mer!
Utan risk, ingen chans!
Användarvisningsbild
Mats i Myrhult
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:48:30, 07-11-2008
Ort: Förut Karlstad, Kil, Luleå, Piteå, Stockholm, Storfors, Töreboda, Älvsbyn, Östersund. Nu Broby
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Svets, vinkelslip och slägga.


Återgå till [Scania lastbilar] Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se