Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarScania[Scania lastbilar] Veteransnack

Kylare

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera veteran-Scanior här

ScaniaMicke (trådstartaren)

#1 » 02:13:00, 07-11-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har en ScaniaVabis B? 622 i en båt och i somras blåste en topplockspackning, avgaserna brände hål i en kylarslang och expansionskärlet "expoderade", motorn fick då i nöd oblandat vatten som nu är kvar och jag lyckas inte tömma ur det för att fylla på med glycol, så jag hoppas att nån kan svara på hur jag ska göra
ScaniaMicke
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:20:41, 21-06-2016
Ort: Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Scania Vabis D 622



Scania bonden

#2 » 08:11:20, 07-11-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan bu komma åt nedre kylslangen mellan block å kylare, så får du ut det mesta, annars sitter det en kran i botten på kylaren också, sen finns det en avtappning på var sida om blocket också, släpp ut allt gammalt vatten, fyll på ny kylvätska och varmkör riktigt, utan lock på kylare o expansionskärl, så att du får ut all luft också att den sista skvätten rent vatten får glykolblandning i sig
Axel W
Scania bonden
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:40:10, 03-01-2016
Ort: Mellan Karlskrona o Kalmar
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Massey Ferguson 35, 165, 360, 5455,6290 Tröska MF 26 ( Sampo 2065)


Återgå till [Scania lastbilar] Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se