Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarScania[Scania lastbilar] Veteransnack

Scania L80 demontering

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera veteran-Scanior här

Rednaxela (trådstartaren)

#1 » 23:33:13, 24-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag kom över en nosbil för en tid sedan. Jag vet inte mer för tillfället än att det är en L80 dragbil med turbo. Motorn och drivlina ska fungera då den ställdes fungerande för en del år sedan och sedan har den bara blivit stående.
Övrigt skick på lastbilen är så pass dåligt att jag inte tycker det är rimligt att rädda den. Men det är många delar som fortfarande är i bättre skick som går att sälja vidare.

Är det någon här inne som kan dela med sig av erfarenheter? Jag vill veta vilka delar som är värda att sälja och vilka riktpriser jag ska sätta.
Jag hittar inte mycket information på varken tradera eller blocket i helhet.
Många hytt och karossdelar är i bra skick

Mvh /R
Rednaxela
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:03:37, 24-10-2018
Sverige
Maskintyp: Lastbil



LeifAndersson

#2 » 13:45:27, 25-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja, det är ju som vanligt "marknaden" som avgör både pris och vad som blir sålt. Du får helt enkelt kolla av vad som är intressant för köpare och försöka känna av vad de vill betala. Har du inte koll på marknaden för sådant så tycker jag att du ska bjuda ut den som den står till högstbjudande. Då är det bara en affär de behöver "sätta" och inte värdera varje pryl en och en. Det kan ju vara någon som gör en annan bedömning än du, så det kanske inte ens är rätt att skrota den. Så lägg ut den till högstbjudande med rätt att neka försäljning om budgivningen blir för låg mot vad du betalt.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till [Scania lastbilar] Veteransnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se