Hello,
I had a hobby Volvo fl 10 1997 in the yard over the winter and I started it up, so my tanks do get pressure in circuits 1 and 2 and the brakes are released, but after that there is no pressure in the cabin, e.g. the clutch doesn't work properly, the gears don't engage,no the fog horns , air seat not working, no hydraulics, no air carrier front/rear.
Where would you start looking for a fault? The purpose is to get it moved out of the yard by Midsummer and to put it in good shape after that. I drove it in October, it stopped in place because of the rush and the batteries also died.
Would there be a multi-way valve or similar that does not allow air to pass towards the cabin? I could take pictures of the air system behind the preserved ones there is valves/manifolds/regulators whatever...
Greeting from Finland.
Sincerely Mikko Uusitalo.
Google translate:
HallÄ,
Jag hade en hobby Volvo fl 10 1997 pÄ gÄrden pÄ vintern och jag startade den, sÄ min tank fÄr tryck i krets 1 och 2 och bromsarna slÀpper, men efter det Àr det inget tryck i hytten, t.ex. fungerar som det ska, vÀxlarna gÄr inte i, inget dimhorn, indikatorn fungerar inte, ingen hydraulik, ingen flygkropp fram/bak.
Var skulle du börja leta efter ett fel? Syftet Àr att fÄ ut den frÄn gÄrden till midsommar och fÄ den i form efter det. Jag körde den i oktober, den stannade pÄ grund av rusning och batterierna dog ocksÄ.
Skulle det finnas en flervÀgsventil eller liknande som inte skulle slÀppa in luft i sittbrunnen? Jag skulle kunna ta bilder pÄ luftsystemet, de som Àr kvar har ventiler/grenrör/kontroller vad som helst...
HÀlsningar frÄn Finland.
Med vÀnlig hÀlsning, Mikko Uusitalo.
Volvo fl 10 pneumautic air problem
-
- Fler Àn 1 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Blev medlem: 13:40:07, 12-09-2014
-
- Fler Àn 1 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Blev medlem: 13:40:07, 12-09-2014
-
- Fler Àn 1 inlÀgg
- AnvÀndarens egna Àmnen
- Blev medlem: 22:03:20, 18-08-2023
- Maskin: Volvo Fl 7 1996 och Pallfinger 35000 samt T26 och T 28. Kia Stinger 2018.