F6:an fick ju utmärkelsen årets
lastbil ngn gång på 70-talet när den kom....men mycket vatten har runnit under broarna sedan dess...
Dennis skrev:
men ja tycker priserna är hutlösa så de blir nog att köpa en med skåp på strippa den och komplettera med
kran ,vxl låda med
kraftuttag och ett flak.
Japp...färdiga bilar brukar springa iväg i pris, eller så är det ngt annat som inte är byggt som man önskar...dvs får ändå fixa endel.
Valde bort tipp då jag med största sannolikhet kommer att köra mer bilar/maskiner, saker och kommer att behöva den låga lasthöjden.
Så får man även anledning att skaffa ngn gammal stor tippbil som lastar ett riktigt lass....
Valet blev en gammal hög, dvs inte den lite modernare FL-serien...då den inte ska
rulla dagligen så fick budgeten hållas nere, samt att det inte behövs så mkt finesser...dvs desto mindre plast desto bättre
AW skrev:
Jag har en komplett reservdelskatalog till Volvo F6. Det är en hel A4 pärm, så det tar lite tid att scanna, hör av dig om du vill ha någon speciellt avsnitt
Bra att veta, har samlat på mig lite pärmar, men man vet aldrig...
Härlig glassbil med turbo och i största F6 utförandet...verkar inte ha gått på saltade vägar på saltstänkta västkusten..
Min televerkarte ska oxå ha gått ca 20000mil enl uppgift och mätaren...känns helt OK mekaniskt..även om det oranga mer övergår i brunt
Tillägg efter 13 minut(er):Eftersom garaget är med förlåg takhöjd så fick blåhallen duga i höstas...
Total lycka efter kapande och skärande...kranhylsefästet och bakofångaren samt flaket var ihopsatt med
skruv och svetsfogar i en intressant lösning...det var nog tänkt att ingen i framtiden skulle behöva (komma på tanken) att riva bort allt...
Bm 400 -65, IH 2275 Traktorgrävare -64(såld), Hymac 580 BT, Bm 36 -57, Volvo F610 -80, Willys CJ-3A -50. Scania 81 -77, Scania 111, mm