Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Allmänt

Edc

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna diskussioner om Volvo-lastbilar här

SmedJohan (trådstartaren)

#1 » 19:10:37, 02-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Farthållare på min fl10 1995 har dött. Då jag även använder den för att höja varvtalet när jag kranar så är den rätt viktig. Har haft problem med att den inte växlar också. Sitter geartronic. När ja sätter in nödenheten å kör några meter å sen kopplar i styrenheten så växlar den som den ska ett tag. De finns massor av felkoder på basväxellådan å kopplingen. Hur raderar man dessa. Jag är inte rädd för att koppla å mäta lite på styrenheten.
Tacksam för tips!
SmedJohan
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:23:24, 12-07-2013
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo fl10



Fredrik_

#2 » 20:50:31, 02-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Radera felkoder lagar inga fel... :uupps:
Är bara att slänga de anteckningarna som gjorts av styrenheten. Och som är till hjälp för att bedöma fel.
(Ungefär som att tro att man blir frisk om man slänger sjukjournalen läkaren skrev vid undersökningen.. )

Ta reda på vad de betyder och åtgärda de felen, eller lev med problemet!
Finns firmor som inte gör mycket annat än sånt. :idee3:



Och Välkommen hit!
Fredrik_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:38, 16-10-2008
Ort: Skogen NNO om Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

SmedJohan (trådstartaren)

#3 » 22:45:00, 03-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

Eftersom de varit dom som skruvat på grejerna före mej så vill man ju veta vilka felkoder som e aktuella. Du vet. Ifall de finns 20 felkoder å 10 av dom e lagade så kan de va lite bortkastat å laga dom en gång till. Sen är de väl så att jag gärna vill kunna laga saker själv istället för å lämna bort och inte förstå nåt. Har alltid lagat alla bilar ja haft tidigare själv och kan man inte laga gammalt skrot så är det billigare å skära ner de.
SmedJohan
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 09:23:24, 12-07-2013
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo fl10

stefansmark

#4 » 23:03:29, 03-11-2013
  • Överför markerat ord till lexikonet

vet inte om du har samma informationsdisplay som jag men på min lastbil , fm12 -99 års modell så står det i displayen om felen är aktiva eller om det är ett fel som inte längre är trasigt så att säga.
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse


Återgå till [Volvo lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se