Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Allmänt

verkstedshåndbok på dvd

5 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna diskussioner om Volvo-lastbilar här

AsbjørnB (trådstartaren)

#1 » 23:36:01, 01-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jeg har kjøpt en sånn på ebay ( impact)men får ikke installert den.... flere som har samme problem? Eller noen som har fått det til og har noen tips?
AsbjørnB
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:50, 30-07-2013
Maskin: Volvo L4851
Volvo F4



Anton

#2 » 17:47:36, 02-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det behövs 2 cd. en installations och en handboks cd.
Shop : www.gremminger.se
Kolla http://www.gremminger.se

Textiltryck&Dekaler
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

backmouse

#3 » 19:36:48, 29-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet att det är en gammal tråd. Men jag fick med Impact DVDs när jag köpte min LB. Fick inte installationen att funka.
Fick genom säljare veta att dessa var köpta via ebay. Kontaktade säljare...som märkligt nog kunde hjälpa mig. Verkade vara någon italienare eller där i närheten.
Efter mycket om/men så fick han koppla upp sig mot min dator (lite obehagligt...men va fan).
Vi gjorde hela installationen, efter det skulle 3st filer installeras och en bat fil som skall köras. Men då hade han andra filer som han tog från sin dator. Så jag tror det man fick med på DVD var felaktiga.
Kan leta efter email om du vill.

Finns väldigt mycket på dessa 6 DVD, men saknar ändå djupet som finns i verkstads handböcker. Kanske någon del som saknas i DVD.

//HW
backmouse
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:59:50, 23-07-2011
Ort: Västmanland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo ECR38
Volvo FL618
Scania 144 -530

Fredrik_

#4 » 19:49:09, 29-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det som ÄR verkstandshandböcker mm inom Volvohandeln är just det som finns i IMPACT..
Möjligtvis att elscheman ligger separat, eller bara att det är separat behörighet. Aldrig reflekterat över det!
Men gäller nog att man har alla delar, och även sökfunktionerna som hör till, eftersom det korslänkar hela tiden.
Betydlig skillnad mellan onlineversion och DVD-backuppen som troligen är vad som sprids enligt ovan.
Fredrik_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:18:38, 16-10-2008
Ort: Skogen NNO om Stockholm
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

backmouse

#5 » 20:35:05, 29-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Stämmer att det inte finns mycket el. Ligger separat, men Volvo har varit snäll med mig och kopierat 250 sidor som gällde min modell . Mycket uppskattat, trots att jag bara frågade om ett blad. :-)
backmouse
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:59:50, 23-07-2011
Ort: Västmanland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo ECR38
Volvo FL618
Scania 144 -530


Återgå till [Volvo lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se