Stridis2 skrev:Grattis till en trevlig bil, som du dock bör hålla på vägen. Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med vhb, men jag skulle uppskatta en tråd om din bil. Jag har själv gjort en sådan konvertering. Bilen var klar så när som en
bult till ett bälte samt
avgassystem. Jag var ute och provkörde bilen upp till en lokal bilskrot för att leta efter en bättre kyl än Saab-kylen jag hade satt dit provisoriskt. På hemväg sprack Saab-kylaren så både vatten och lust rann av mig. Sedan har bilen blivit stående.
Ytterligare ett dåligt
samvete att ta tag i om man hade hittat tid.
Men det hade, som sagt, varit trevligt att se din bil och dess lösningar. Hur är motor och
växellåda sammankopplade (misstänker du har RR lå
dor), vad för
startmotor, hur är det löst med termostaterna, oljesumpen och -filtret,
motorfäste osv.
Tack! Kul med en till RR TD40!!
De kommer jag absolut att göra, är RRC frälst sedan långt tillbaka. De bästa av två världar nu, en 76a renoverad på ny
ram med V8 och nu en 85a med TD40
Det där känner jag igen, sitter nu en V70 -99
kylare på min efter den förra sprack och sprutade vatten. Denna läcker iof. nu med eftersom det skavde emot pumpslangen.. Ska byta alla slangar, försöka modifera och flytta kylaren några mm framåt ytligare. Hoppas du får tid med din och kan få fart på den igen, nyfiken på dina lösningar med. Hur är det löst med varvräknaren? Jag har köpt en modul för att modifera signalen från 6 -> 8
cyl. och koppla den på generatorn (löda en W) och justera varvtalet i modulen efter behov.
Jag vet inte säkert ännu då jag inte har några som helst papper.. Har RR lådor 5vxl Manuell, LT77 och LT230 är min tro. Startmotor har jag inte kollat, men dom flesta TD40 konv. är 300D startmotor??
Vid tillfälle i garaget ska jag ta lite bilder och krypa omkring! Just nu har jag rivit ner bakdelen för att byta tanken, bakluckor, v/h golvet + rear crossmember...
Lika bra att göra allt på en gång, egentligen läckte bara tanken
Lägger med bilder jag har nu på 85an. och en på 76an.