Diesel skrev:Haha, jo så långt är jag med, men det vore kul att se vart cirka, hade en på telefon från Volvo som sa att det skulle vara rakt över axeln några centimeter från toppen av ramen men det finns inget där när jag skrapat och putsat.
Vore bra att se om nån hade hur det ska se ut.
På min holk (FL7) 90:a ska det sitta över axeln men några centi från nederkant. Jag har flyttat mitt nummer till toppen av rambalken och har även gjort en liten regbesiktning på bilen på grund av flyttat chassienummer. En liten regbesiktning i det här fallet innebär en kontroll och fastställande av vart den nya placeringen finns, men det gäller att det är en auktoriserad verkstad som stansat in numret och har lämnat något form av intyg på att dom gjort detta, gäller alltså om originalstansningen är bortrostad.
En liten regbesiktning för flyttat chassienummer går på ca 800 kr, jag tycker det kan få kosta det för att man kan känna sig lugn vid framtida besiktningar samt inte minst vid eventuell flygande kontroll.
Obs, ordna till numret innan besiktning, hittar dom inte numret blir det frågan om en "stor regbesiktning" med allt vad det innebär, samma sak om dom luskar ut att numret är instansat i efterhand eller om numret inte sitter på rätt plats.
Om numret bara ska "förbättras" på originalplatsen se till att använda rätt storlek på stansarna.
Säkrast är att ringa besiktningen och fråga vad som gäller, verkar bero lite av dagsform på besiktningsgubbarna och kan också vara en tolkningsfråga, men som nämnts så tycker dom att det inte ser riktigt ut blir det en fullständig regbesiktning oavsett.
Ska även tillägga att jag har chassienummret instansat på tre andra ställen på hytten, skylt på höger dörr, (det är där dom alltid kollat förr) på en balk innanför grillen samt på lådan under passagerarstolen. Men nu duger ingen av dessa placeringar, det är bara nummer i ramen som gäller.
Hårda bud
Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...