Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Allmänt

Volvo F611 ojämn bromsverkan bak

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna diskussioner om Volvo-lastbilar här

Mikael.ekelund (trådstartaren)

#1 » 09:50:51, 05-08-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, jag har en F611 från 1977 och har fåttt nerdslag på bromsarna, ojämn bromsverkan bak. Förra året efter att bilen stått still en vinter så var bromsverkan bak obefintlig och efter luftning gick den igenom. samma visa i år, i princip 0 bromsverkan bak så jag tänkte att jag luftar väl igen så är saken biff. så var inte fallet denna gång ?!? svag på höger så jag har luftat igen och jämför svartsträcken på landsvägen vid tvärnint, ca en meter kortare på höger (svårt att uppskatta när jag av logiska skäl inte har en egen bromsprovare för lastbilar) Ny besiktning kostar 1800 SEK så jag vill vara så säker som det går innan jag åker in igen. hittade någon justering men tycker inte att det blir så stor skillnad när jag snurrar hjulet. så nu till min fråga i forumet. vet någon om hur justeringen fungerar? sitter någon på en sprängskiss för bakbromsarna? vill inte riva isär allt ännu. jag har inte grottat något i lastavkännarventilen ännu dock. även knepigt att den är bromslös varje år. tacksam för alla idéer.
Mikael.ekelund
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 14:24:37, 15-10-2014
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: PelJob EB 406




Återgå till [Volvo lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se