Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Allmänt

Diagnos FL6 2001

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna diskussioner om Volvo-lastbilar här

gufra (trådstartaren)

#1 » 14:59:45, 02-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har köpt en iCarsoft HD V3 diagnosdosa för att leta fel på min FL6 2001. Den har en 16-polig OBD2 kontakt och min bil har en 8-polig kontakt där bara 4 stift används. Om jag fattat rätt är det SAE J1708/J1587 som ska användas för att prata med den.

Jag har kollat på nätet och hittat lite olika adapterkablar. De är överens om V+ och jord som ska till pinne 16 respektive 4&5 i OBD2. De andra två stiften har någon kabel kopplat Volvo-4 till OBD2-1 och Volvo-7 till OBD2-12, en annan kabel har Volvo-4 till OBD2-12 och Volvo-7 till OBD2-13, tror jag hittade en tredje variant också.

Är det någon här som fått ihop det så att det funkar, och hur är det i så fall kopplat?
Det är bättre att göra rätt än att göra fel
Användarvisningsbild
gufra
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:18:11, 24-09-2010
Ort: Stockholm
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo FL612 tipp&kran
Neuson 1503
Yanmar V1
Kaeser M43
JD 1120




Återgå till [Volvo lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se