Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Allmänt

Lurad på Lastbilsaffär Volvo FM7 2001

36 inlägg • Sida 3 av 3
Allmäna diskussioner om Volvo-lastbilar här

Berntson

#31 » 13:55:36, 24-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har svårt att tro att någon ickekriminell skulle uttrycka sig så, är nog inte första gången för honom.
Berntson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:12:42, 31-03-2019
Ort: Bollnäs
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 6480



Bygert

#32 » 14:27:38, 24-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Man får gå till kronofogden dagen efter förfallodag. Men bortsett från nån specialare när man ser att nån är på väg utför så är det en dålig ide. Sånt där kan sprida sig och då kommer ingen att vilja ha med en att göra. Kronofogden blir knappast heller imponerad och även om de gör vad de måste så kanske man inte kan räkna med att de lägger ner nån extra energi. Följer man den vanliga vägen så kan ingen säga annat än att man gjort vad man ska.

Det finns alltid en risk att det att gå till fogden bara slutar med att man får betala en avgift. Det kan vara en god ide att ta en kreditupplysning innan man agerar. Äger den man vill ha ut pengar av en fastighet så är det en bra försäkring.

Ska man trycka på nån om att man vill ha nåt gjort så är det en poäng att hålla sig inom lagen. Att skämma ut nån offentligt riskerar man att det blir bedömt som förtal. Det är alltså brottsligt. Använder man ett hot om det som påtryckning så är det ett brott, olaga tvång. Man försöker med att hota med nåt brottsligt få en person att göra något. Det finns fullt lagliga hot som är mer vettiga. Man kan hota med inkasso, kronofogde, tingsrätt, konkursansökan. Har man någorlunda på fötterna så är det fullkomligt lagliga påtryckningsmedel.

En trist sak med en skuld på 20' är att om den man vill ha pengar av nekar och man hamnar i tingsrätten så är summan så liten att det blir ett småmål, ett FT-mål. Då får man stå för sina rättegångskostnader själv. Å andra sidan så behöver man inte riskera att få betala motpartens kostnader, åtminstone inte så länge man inte beter sig allt för korkat.
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

Rollerör (trådstartaren)

#33 » 17:17:17, 24-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Den stora delen i detta är att han inte skall komma till nån av er vilja köpa en gammal lastbil.Om så sker,att nån hör av sig och vill köpa,hör av er till mig så det inte är han.Han skall bort från marknaden!!!!! Ni kanske kan i så fall kontakta Webmaster-Maskinisten för att i detta fall få min mail????

1 person gillar det här inlägget.
Rollerör
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:21, 21-10-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo FM7

bonnen513

#34 » 21:19:06, 24-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns ju PM
ucp.php?i=2201
Användarvisningsbild
bonnen513
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:36:25, 21-03-2013
Ort: Tämta
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: valmet 6800
lamborghini formula 135
huddig 760
valmet 805 såld till skojarna i fritsla
valmet 903 renoveringsobjekt på is
mf 35x
Lamborghini Racing 150
Valmet/Valtra 900
Strautmann Giga Vittesse 2

Henrik_N

#35 » 22:55:45, 26-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

krokodilen skrev:Härmed tycker vi alla här på Maskinisten att Rollerör ska få tillbaka sina pengar. :thumme:

Läropengar tänker jag. Sedan blir jag lite fundersam på språkbruket? "HOTAR du mig på MIN postlåda" vem säger så?

/C


Någon som inte lärde sig det Svenska språket från första dagen i skolan. :idee:
Den som har störst traktor när han dör vinner...
Glad i gråväder!
Henrik_N
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:42:43, 08-08-2013
Ort: Borgholm
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra A94 -18
Valtra N141a -08
BM 400
Porsche Allgaier 133 -58 (midsommartraktor)

Kia Stinger

#36 » 22:02:33, 07-11-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur har det gått? Volvo Fl 7 med Pallfinger PK 35000 har jag!
Kia Stinger
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 22:03:20, 18-08-2023
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo Fl 7 1996 och Pallfinger 35000 samt T26 och T 28. Kia Stinger 2018.


Återgå till [Volvo lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se