På min 4 axliga, 2 axlar fram såg jag att det läckte olja om slangen till styrningen så demonterade den.
Den ville inte lossna som den borde utan den gängade upp sig i en koppling vid hydraulkolven.
Kopplingen som gick isär hade delar i sig som liknade backventil.
Va in på Volvo och frågade vad det är och vi va båda förvånade över att se att det stod backventil i sprängskissen.
Förstår inte att det kan fungera svänga åt båda håll med en backventil monterad så??
Hade utgått på Volvo och ville inte bara köpa en vanlig backventil på¨Hydroscand eftetersom det i min värld blir galet. Kan någon berätta eller förklara dess funktion?
Vad blir det av att köra utan?
Nästa fråga är om någon vet hur jag bör göra när jag monterar ihop denna slang igen ?
Måste väl centrera på något sätt?
När det läckt olja ur kolven under tiden och jag bara skruvar ihop så får jag inte fullt utslag på hjulen, åt ena hållet, trots rattat till änden?