Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Allmänt

Volvo fl 10 pneumautic air problem

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna diskussioner om Volvo-lastbilar här

Uusitalo (trådstartaren)

#1 » 11:07:45, 18-06-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hello,
I had a hobby Volvo fl 10 1997 in the yard over the winter and I started it up, so my tanks do get pressure in circuits 1 and 2 and the brakes are released, but after that there is no pressure in the cabin, e.g. the clutch doesn't work properly, the gears don't engage,no the fog horns , air seat not working, no hydraulics, no air carrier front/rear.

Where would you start looking for a fault? The purpose is to get it moved out of the yard by Midsummer and to put it in good shape after that. I drove it in October, it stopped in place because of the rush and the batteries also died.
Would there be a multi-way valve or similar that does not allow air to pass towards the cabin? I could take pictures of the air system behind the preserved ones there is valves/manifolds/regulators whatever...

Greeting from Finland.
Sincerely Mikko Uusitalo.

Google translate:
Hallå,
Jag hade en hobby Volvo fl 10 1997 på gården på vintern och jag startade den, så min tank får tryck i krets 1 och 2 och bromsarna släpper, men efter det är det inget tryck i hytten, t.ex. fungerar som det ska, växlarna går inte i, inget dimhorn, indikatorn fungerar inte, ingen hydraulik, ingen flygkropp fram/bak.

Var skulle du börja leta efter ett fel? Syftet är att få ut den från gården till midsommar och få den i form efter det. Jag körde den i oktober, den stannade på grund av rusning och batterierna dog också.
Skulle det finnas en flervägsventil eller liknande som inte skulle släppa in luft i sittbrunnen? Jag skulle kunna ta bilder på luftsystemet, de som är kvar har ventiler/grenrör/kontroller vad som helst...

Hälsningar från Finland.
Med vänlig hälsning, Mikko Uusitalo.
Uusitalo
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:40:07, 12-09-2014
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Baklastare



Uusitalo (trådstartaren)

#2 » 21:54:31, 07-07-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

OK, it was easy 4-way airvalve and i get cheap replacement parts from estonia only 15e and everything works fine. Truck was without inspection over 10years outside and there is rust and like stuff everywhere....hope i can get back on road....

3 personer gillar det här inlägget.
Uusitalo
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:40:07, 12-09-2014
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Baklastare


Återgå till [Volvo lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Lindholmservice@gmail.com och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se