Hej, hur är td40n med automat låda bakom?
Blir dom sega och tråkiga eller blir det fart med automaten om man ställer upp pumpen och byter turbo?
Det har suttit automat förut men lådan är borta.
Men har det runda fästet på motorn där starten sitter, samt convertern.
Funderar lite på att bygga en platta bakom de runda bultmönstret och borra hål för cheva mönster För att få ihop motorn med automat. Vilken låda klarar kraften? Vanlig th350, tht400, th700(med diesel converter)
Anledningen till automat är att det ska sitta i en "glidar" bil som man åker med på cruising och kanske tar ut i skogenibland.
Sitter v8
V-304
Brake H.P. (Net) @ RPM 180 @ 4400
Torque (Max) Lb. Ft. @ RPM 272.5 @ 2800
Torque (Net) Lb. Ft. @ RPM 262 @ 2400-2600
Men automaten bakom den är chrysler 727.
Jämfört med Td40 motorn
ca 130hk vid 4000 r/min
Moment 295Nm vid 2580 r/min
bilder m.m. Hur automaten ser ut och sitter bakom motorn vore intressant. Samt om det vore bättre med manuell och varför?
Tips trix och idéer mottages samt om någon har delar att sälja.
Har kikat lite på smt.nu men dom är för dyra för adepter för då måste jag ändå slänga pengar på låda.
Mvh