Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] Drivlina

Automatlåda FL6 -95 blir varm

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera drivlinor på Volvo-fordon här

jnexcellent (trådstartaren)

#1 » 20:37:27, 12-11-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en gammal vägverksbil som har en automatväxellåda. Problemet är att den blir varm. Har bytt olja och yttre filtret 2 gånger. Idag körde jag bilen 6 mil och den gick helt gudomligt:) När jag nu ikväll körde hem så började den bli varm och slira:(
Finns det någon som vet vad problemet kan vara?
Jag vet och har hört att dessa växellådor är struliga, men hur kan den gå super för att sedan gå skit.
Bytte oljan i fredags och körde den ca 3 mil, då gick den lite halvtaskigt. idag innan jag drog kollade jag oljan som var lite låg så fylde på ca 1,5 liter. Gick då som jag sa super i 7 mil. stälde bilen över dagen (den blev kall igen) sedan drog jag och den gick redan från början slirigt.
jnexcellent
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:52:26, 10-11-2011
Ort: Mölnbo
Sverige
Maskintyp: Baklastare




Återgå till [Volvo lastbilar] Drivlina

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se