Så där ja..då var det monterat och det blev tätt
Nya på plats:
När nya bälgarna var monterade. Fick jag släppa ner bilen med domkraften, så att bälgen tätade mot topp plattan. Sedan var det bara att trycka i luft.
Gjorde ett nytt
fäste till Maxhöjd begränsaren" samt köpte nytt
kontakt stycke och lödde ihop. En galvad spikplåt passade perfekt med lite smide!
Innan var fästet var sönder rostat, samt
kabel var avsliten.
Nu till dagens mindre roliga överraskning.
Bilen är byggd med 250 hästars motor. Vet att motorn är bytt..men tydligen till en sur 210 hästars maskin.
Funkar ju bra, men kommer ihop hur "skrott gubben" stod å gafflade om att det var 250 hk motor när vi diskuterade pris.
Att man aldrig lär sig att kolla upp nummer mm vid ett köp
Vad skiljer mellan 210, 230 och 250hk?
Verkar vara klart bättre vridmoment på 230/250 maskin.