Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarVolvo[Volvo lastbilar] El

Förvärmningen Volvo FL220

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera el på Volvo-fordon här

Racerlastbil (trådstartaren)

#1 » 17:08:19, 13-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Försöker åtgärda de sista problemen med den Volvo FL6 220 som vi nyttjar för att transportera grabbens formelbil i mellan tävlingarna.
Själva lastbilen har tidigare varit en kylbil så det finns mängder av hydralik för den gamla kylanläggningen monterad på/vid motorn.
Har ett felmeddelande som ligger konstant att den vill förvärma och när jag fällt hytten och kontrollerat så blir jag inte riktigt klok på hur elkopplingen för detta ska se ut. Motorn är en Volvo D6B.
På bilder på nätet ser jag att den säkring som jag köpt på Volvo, ett större bleck med ett annat bleck med röd isolation på sitter monterat på motorns framdel, uppe till vänster ovanför fläkten. Ena änden ska ju sitta på reläet men vart ska den andra änden sitta?
Själva förvärmaren har ju bara en sladd in i sig och denna slutar en liten bit ifrån reläet på en vinkel ut från motorn. Ser tydligt att en slang är utbytt på motorn också med nya slangklämmor och denna slang går precis där jag sett att säkringen varit monterad på andra motorer. Tyvärr är alla bilder jag hittar för dåliga och ger mig ingen insyn i hur det ska sitta. Lokala Volvo-verkstan som hjälper till efter bästa förmåga blir ställda då det inte ser ut som på deras sprängskisser och just nu så räcker inte tiden eller ekonomin till för att ha lastbilen där något mer. De pengar som är kvar måste gå in i racingen.
Någon som vet något och kan hjälpa?

Bild
Racerlastbil
1 inlägg
 
Blev medlem: 16:45:37, 13-04-2023
Ort: Karlsborg
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo FL6 220 -2001




Återgå till [Volvo lastbilar] El

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se