Johannes.Johansson skrev:Är det så enkelt att rega som motorredskap? ingen besiktning? Ingen hastighetsbegränsning? Inget C-kort?
Man reggar inte, man bara försäkrar som motorredskap, tex min Hymas går som detta och är försäkrat på ett "bra" nummer som egentligen hör till själva lastaren på traktorn. Men det är visst vissa restriktioner, man får tex egentligen inte stanna och köpa röka under transporten mellan arbetsplatserna om man ska vara noga, raka vägen emellan som gäller.
Att man måste ha tex
kran på motorredskapet verkar ju vanligt, men jag undrar om en vinsch skulle funka, tar ju liksom mindre plats. Gäller och ha lite fantasi. Tror man får dra en
vagn med förnödenheter till fordonet eller jobbet man ska utföra.
Lite matnyttigt:
https://www.volvoce.com/SiteCollectionI ... 02-web.pdfKom på mer som är bra att veta:
Kolla med olika försäkringsbolag, det skiljer stora summor mellan bolagen då det gäller motorredskap, tex min hymas skilde det flera tusen mellan bolagen. Vissa bolag är inte helt nöjd med att försäkra motorredskap, därför högre premie, ligger på under tusingen per år för Hymasen, i fel bolag skulle det gått på 5000, något bolag var ännu dyrare. Så några telefonsamtal kan betala sig väl.
Ytterligare en grej: Erkänn aldrig vid vägkanten med ett sånt fordon om farbror blå har stoppat er, allt inom detta är tolkningsfrågor och polismännen är inga allvetare inom såna här ämnen, låt skiten gå till åklagare, kostar inget extra.
Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...