Fick dålig bromsverkan bak på besiktningen så funderar nu hur man ska lösa detta inför ombesiktning.
Är dock svårt att själv testa bromsverkan så får göra så gott man kan.
Verkstad brukar bli dyrt så går detta ens att lösa själv utan specialverktyg, har dålig koll på hur dessa sitter fast samt är säkert annat som kommer rasa i samma veva.
Frågan är således är det ens värt att försöka själv, noterar att beläggen är relativt billiga men hur svårt är det att byta?
Någon som råkar ha en verkstadshandboksutdrag för denna procedur?
Vad kan en icke märkesverkstad tänkas ta för jobbet?
Saknar bromssköldar då dessa flög loss för något år sedan så kan rätt enkelt inspektera, bifogar bilder.
Antar att man måste byta på bägge sidor när man ändå håller på? De säljs i regel i 8 pack.
Frågan är också varför de spricker så, är detta normalt för gamla bromsbelägg?
2 mm bör det minst vara om jag läst rätt?
Behövs det specialverktyg för detta? Är någon form av nubbar (popnitar, om jag förstått rätt).
Höger sida är betydligt sämre än vänster (sista bilden).