Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Allmänt

Man 8 drar åt höger vid bromsning

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allmäna lastbilsteman här

pgp (trådstartaren)

#16 » 10:36:17, 15-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Exspansjonskärlet är så smutsig att även etter vask kan jag inte se rutan som ska visa nivån. Jag var tvunget mäta med tumstocken inuti kärlet för att hitta nivån. Om det står nånting utanpå, kommer jag aldrig att få reda på. I instruktionsboken står bara att man behöver 20l totalt vid byte av vätska.
Biltema har två typer av glykol. Kan en av dom nyttas?
pgp
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:18:46, 09-11-2017
Ort: Tønsberg
Norge



torbjorn_forsman

#17 » 10:55:54, 15-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Biltemas glykol är jag skeptisk till överhuvudtaget. De finstilta texterna på dunkarna stämmer inte alls överens med vad som står i produktdatabladen. T ex tycks det vara samma slags tillsatser i både standard- och longlifeglykol hos Biltema, standardglykolen påstås uppfylla biltillverkarstandarder som egentligen avser longlifeglykol, osv osv. Det finns tidigare trådar här om olika glykolkvaliteter, det kan vara lämpligt att studera dem.
Vad är det för färg på den kylarvätska som finns i systemet?
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till [Lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se