Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Allmänt

Amerikanska lastbilar

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna lastbilsteman här

sakkis10 (trådstartaren)

#1 » 12:07:43, 06-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, hur är körkomforten i Amerikanska lastbilar t.ex. Peterbilt, Kenworth och Freighliner? hur är körkomforten i äldre modeller?. Vad behövs för att få köra på Svenska vägar? och vad behövs för att man ska få köra yrkesmässigt med någon av dessa lastbilar?
sakkis10
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:53:15, 20-12-2014
Ort: Dalarna
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: Volvo FH16
MAN TGX.640
Scania Vabis L75



BM 4 ever

#2 » 15:25:30, 06-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enl. andra som varit over there och kört dessa så är dom ungefär trettio-fyrtio år efter Volvo och Scania när det gäller komfort och teknik.
Slava Ukraini !
Användarvisningsbild
BM 4 ever
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:37:39, 01-03-2014
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 8350 -03
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 430 -76
BM 646 -79
BM 422 -7?
CaseIH 1056 -90
IH 585 -85
Case 1270 -74
Volvo T24
HakoTrac 4100 -96

falcon

#3 » 21:05:42, 06-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det inte något med bromsar på framaxeln också? Typ att det saknas...
falcon
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:17:35, 27-12-2009
Ort: Valdemarsvik, Östergötland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

EE

#4 » 22:33:41, 06-06-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

De kan uppfattas som gammeldags eftersom de inte behöver vara smidiga på sin inhemska marknad. Väldigt få vägar är krokiga och branta.
För att få köra yrkesmässigt i Sverige tror jag inte det behövs mer än att bilen är besiktigad enligt svenska krav. Av förekommen anledning är det få bilar som importeras till Sverige för att brukas yrkesmässigt. Troligen finns det redan bättre alternativ på den inhemska marknaden här hemma!
EE
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:03, 28-03-2009
Ort: Västernorrland
Maskintyp: Ej angivet

Robert T

#5 » 01:02:19, 24-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

falcon skrev:Är det inte något med bromsar på framaxeln också? Typ att det saknas...


Äldre amerikanska dragbilar saknar oftast bromsar på framaxeln ja.

Amerikanska lastbilar har ofta långa axelavstånd för att dom ska gå stabilt i höga hastigheter. Det är inget ovanligt att man kör 120km/h där borta. Har själv blivit "omblåst" av lastbilar när jag kört lagliga 55mph på motorväg...
Användarvisningsbild
Robert T
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:48:40, 25-08-2007
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till [Lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se