Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Allmänt

Radialdäck motsvarande 8.25x20

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera allmäna lastbilsteman här

magirus (trådstartaren)

#16 » 12:06:12, 11-08-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ivar Risslén skrev:Jag tittade lite på olika ersättningsstorlekar och här är en storlek som har samma diameter som dina däck
Då återstår det bara att hitta en lämplig fälg.
God natt


Tack för din hjälp!! :buga:

Jag har snattrat med en man på transportsstyrelsen om däck till just min bil och till att börja med så måste jag byta till radialer runt om OM jag vill ha sådana. Samma typ på alla hjul är det som gäller.
Vidare kan jag slippa klassningen för 120km/tim OM jag kontaktar besiktningsingenjör som provkör och skriver in att Magirusen inte går fortare än 85-90km/h. Så det lutar åt att göra så samt att köpa däck som klassats för 100km/h. :grin:
Det verkar som det blev skillnad i pris, till det bättre!!! :hurra:

Vill nu tacka för alla Maskinisters vilja att engagera sig i detta "trassel". NU börjar bilden klarna, men för 2 veckor sen var det ganska mörkt i tunneln :huh: så, TACK ALLA :buga:
magirus
 




Återgå till [Lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se