Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Allmänt

Ford Cargo 0913

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera allmäna lastbilsteman här

ner (trådstartaren)

#1 » 21:42:21, 27-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har just blivit ägare av en Ford Cargo 0913 från 1985. För mig var det här en okänd modell. Men priset var rätt och jag kunde inte låta bli.

Vore intressant och höra om andras erfarenheter av dessa.





Skickat från min iPhone med Tapatalk
ner
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:15:54, 07-05-2010
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Lastbil



ner (trådstartaren)

#2 » 14:57:05, 28-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

Bjuder på en bild på skönheten. Har gått större delen av sitt liv i Kiruna och fick kranen och webastovärmare monterat -89.

1 person gillar det här inlägget.
ner
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:15:54, 07-05-2010
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Lastbil

Stridis2

#3 » 09:04:50, 29-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Grattis, beklagar sorgen, eller vad man nu ska skriva. :klia:

Min bror köpte en Cargo med kapell och bakgavellyft som förstabil till sin firma (bara för egna transporter). Som jag vill minnas (det är 15 år sedan) så var bilen trevlig att köra och bränslesnål, men reservdelar var ett elände. Ford har tagit vad de hittat i gamla skåp, E-bay, sopkontainrar och liknande när de byggt bilarna. Varje bil är unik och har inte samma prylar som någon annnan. Lokala Ford-verkstaden (som är stor och välrenommerad) svor över bilarna. Det hjälpte inte att komma med modell och årtal, du var tvungen att ha chassienummer för att hitta rätt pryo, och ibland hjälpte inte ens detta.
Men som jag vill minnas så hade de inga större haverier med den. Rullade på hyfsat snällt.

Hoppas du får en väl fungerande bil. :thumme:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

MN

#4 » 12:25:37, 29-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Var det inte ngn modell av cargo som hade dåliga bakre hyttlås? Vill minnas det var ett antal fall med en smula skärrade förare när hytten gjorde en kvartsvolt framåt vid panikbromsning...

M
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

ner (trådstartaren)

#5 » 17:41:05, 29-10-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Okej, ja det där med reservdelarna lät ju lite trist helt klart. Maskinellt verkar det här exemplaret vara rätt frisk. Verkar ha gått ca 18000 mil. Men elektriskt finns en del att fixa.

Hyttlåset verkar inte vara självlåsande eller så är det inte det längre... kan ju vara en orsak till överraskning!

Ögnade igenom alla papper som följde med och det verkar ha förekommit många olika axelnodeller (och fabrikat).

Ford motorer 4/6 cyl/6 cyl turbo och cummins V8.
ner
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:15:54, 07-05-2010
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Lastbil


Återgå till [Lastbilar] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se