Sida 1 av 1

Ford Cargo 0913

InläggPostat: 21:42:21, 27-10-2016
av ner
Jag har just blivit ägare av en Ford Cargo 0913 från 1985. För mig var det här en okänd modell. Men priset var rätt och jag kunde inte låta bli.

Vore intressant och höra om andras erfarenheter av dessa.





Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Ford Cargo 0913

InläggPostat: 14:57:05, 28-10-2016
av ner
Bild

Bjuder på en bild på skönheten. Har gått större delen av sitt liv i Kiruna och fick kranen och webastovärmare monterat -89.

Re: Ford Cargo 0913

InläggPostat: 09:04:50, 29-10-2016
av Stridis2
Grattis, beklagar sorgen, eller vad man nu ska skriva. :klia:

Min bror köpte en Cargo med kapell och bakgavellyft som förstabil till sin firma (bara för egna transporter). Som jag vill minnas (det är 15 år sedan) så var bilen trevlig att köra och bränslesnål, men reservdelar var ett elände. Ford har tagit vad de hittat i gamla skåp, E-bay, sopkontainrar och liknande när de byggt bilarna. Varje bil är unik och har inte samma prylar som någon annnan. Lokala Ford-verkstaden (som är stor och välrenommerad) svor över bilarna. Det hjälpte inte att komma med modell och årtal, du var tvungen att ha chassienummer för att hitta rätt pryo, och ibland hjälpte inte ens detta.
Men som jag vill minnas så hade de inga större haverier med den. Rullade på hyfsat snällt.

Hoppas du får en väl fungerande bil. :thumme:

Re: Ford Cargo 0913

InläggPostat: 12:25:37, 29-10-2016
av MN
Var det inte ngn modell av cargo som hade dåliga bakre hyttlås? Vill minnas det var ett antal fall med en smula skärrade förare när hytten gjorde en kvartsvolt framåt vid panikbromsning...

M

Re: Ford Cargo 0913

InläggPostat: 17:41:05, 29-10-2016
av ner
Okej, ja det där med reservdelarna lät ju lite trist helt klart. Maskinellt verkar det här exemplaret vara rätt frisk. Verkar ha gått ca 18000 mil. Men elektriskt finns en del att fixa.

Hyttlåset verkar inte vara självlåsande eller så är det inte det längre... kan ju vara en orsak till överraskning!

Ögnade igenom alla papper som följde med och det verkar ha förekommit många olika axelnodeller (och fabrikat).

Ford motorer 4/6 cyl/6 cyl turbo och cummins V8.