Ursäkta men jag tror inte att det var omöjligt att få stopp. Den stannade ju tydligen när den fick kontakt med gräset/körde ut på ängen.
Märkligt att den inte fortsatte att gå när den stod på ängen.
Ligger nog något annat bakom detta.
Trondos skrev:Jeg husker en historie om en av de første Mercedes Actros som ble solgt her i Norge. Den gikk som timmerbil, og en fredags ettermiddag ble den parkert langt inne på Finnskogen et sted. På mandags morgen var batteriet flatt, husker ikke grunnen til at batteriet var tomt for strøm. Men det viste seg at det var umulig å låse opp bilen selv om man fikk ladet batteriene, ECU hadde tappat minnet. Det måtte komme en dresskledd tysker med laptop inn på Finnskogen for å få liv i Actrosen igjen.
Murre o2 skrev:Trondos skrev:Jeg husker en historie om en av de første Mercedes Actros som ble solgt her i Norge. Den gikk som timmerbil, og en fredags ettermiddag ble den parkert langt inne på Finnskogen et sted. På mandags morgen var batteriet flatt, husker ikke grunnen til at batteriet var tomt for strøm. Men det viste seg at det var umulig å låse opp bilen selv om man fikk ladet batteriene, ECU hadde tappat minnet. Det måtte komme en dresskledd tysker med laptop inn på Finnskogen for å få liv i Actrosen igjen.
Min svåger P som jobbar för Volvo personvagnar fick flyga till en national park i Sydafrika med sin lapptopp för att starta en Volvo som tappat minnet där. Kul jobb för honom men....
Datorerna i moderna bilar drar ju dessutom viloström som tömmer batteriet på ex en långtidsparkering på en flygplats och med tomt batteri vet man aldrig vad som följer för problem.
Återgå till [Lastbilar] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster