Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Drivlina

Mercedes LP 1013 Koppling

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera andra märkens drivlinor här

Ingemar Burström (trådstartaren)

#1 » 09:39:02, 11-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Mercedes LP1013 1982, 14 000mil
Kopplingspedalen gick ner i golvet och fastnade där. Lyfte upp den och sen var den helt stum i översta läget. Hade kört den innan och då funkade allt fint utan missljud. Den stod i några veckor innan jag skulle köra och detta uppenbarade sig. Den var så stum att pinnen till huvudcylindern böjde sig när kopplingen försökte tryckas ned med våld. Jag tänkte först att det måste vara huvudcylindern som på något konstigt vis låst sig. Men googlade lite och såg någon som skrev att om kopplingspedalen först faller ned och sedan är stum i övre läget så kan det vara urtrampningslagret som rasat. Är det någon som har erfarenhet av vad felet brukar vara och/eller har tips på hur man felsöker smartast så tar jag tacksamt emot information.
Ingemar Burström
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:58:12, 13-02-2009
Ort: Skellefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: H10 BM35
BM Terrier



Ingemar Burström (trådstartaren)

#2 » 09:41:12, 11-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

En rephandbok till nämnda lastbil vore najs, finns det att köpa någonstans?
Ingemar Burström
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:58:12, 13-02-2009
Ort: Skellefteå
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: H10 BM35
BM Terrier


Återgå till [Lastbilar] Drivlina

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se