Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Drivlina

hjälp med lt31

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera andra märkens drivlinor här

alex.johansson (trådstartaren)

#1 » 07:28:16, 30-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är väl ingen riktig lastbil men känns som detta är bästa forumet att använda sig av för hjälp..
Har skaffat en lt31 med 4cyl bensinmotor.. Vet att den är törstig och slö och det kan jag leva med, problemet är att tomgången är väl hög, har inte hunnit skruva nått på den men jag har en känsla av att automatchoken inte kopplar ur. Någon som vet hur man kan åtgärda detta? Har sökt efter bilder och liknande på hur det ska se ut men hittar inget, hade rivit isär det och ghort iordning förgasaren ordentligt men jag är mitt i husrenovering så just nu behöver jag bara en snabblösning på choken. Annars Läste jag någonstans att man kunde sätta på en fiesta förgasare, nån som har tips på någon annan förgasare som kan förbättra gången på min lilla lastbil?
alex.johansson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:17:04, 22-05-2013
Ort: säffle
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fe35 guldkalv -57. Volvo t22 -47 (till salu!)
Harley wlc -42. järnsportster -76 suzuki dr600
Alfa romeo 159 sw. Vw lt31 -78



Turbodiesel

#2 » 08:32:39, 30-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bör väl vara en motor från VW´s samtida personbilar, ev Audi 80 eller liknande.

Vanliga fel på de jag känner till är att förgasarfoten, eller vad den kallas, i gummi, spricker med tiden och läcker in tjuvluft. Kan vara värt att kika på när ändå motorkåpan är borta.

Ta ett gäng bilder så kanske någon förgasarkunnig har något tips..
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere

alex.johansson (trådstartaren)

#3 » 09:03:33, 30-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Japp stämmer, är samma grund som sedan blev motorn i porsche 924. Har efter husrenovering tänkt slänga dit kammar, topp och insprut från en 924 för att få lite mer drag i motorn:) stämmer det, hade en gammal caddy som insugsgummit gick av på vilket resulterade i brand, vore inte så kul i lt,n! Ska knäppa lite bilder när kåpan är av, nu blir det en sväng till biltema för att köpa ljudisolering så man slipper köra med pluggar+radiokåpor:p köpte bilen igår i Falun, va en rolig resa hem på 34mil:)
alex.johansson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:17:04, 22-05-2013
Ort: säffle
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fe35 guldkalv -57. Volvo t22 -47 (till salu!)
Harley wlc -42. järnsportster -76 suzuki dr600
Alfa romeo 159 sw. Vw lt31 -78

dimorep

#4 » 18:07:43, 30-06-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är inte aut.choken kylvätskestyrd på de (sist jag skruvade på en sådan var sent 90-tal..)? :klia:

Oavs om den är el, vätske eller manuellt manövrerad så kolla att ställdonet som aktiverar / avaktiverar chokefunktionen verkligen rör sig som det ska. Vanligt att det kärvar och/eller är uppglappat och därmed inte ger fulla utslag.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!

Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...
Användarvisningsbild
dimorep
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:23:49, 10-08-2009
Ort: Skåneland
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Skruvar betydligt mera i maskiner än kör.

alex.johansson (trådstartaren)

#5 » 09:08:56, 02-07-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Spjället på bilden lär ju va chokespjället.. Så vitt jag kan känna så är det helt löst, kännssom det bara snurrar löst..har bara skruvat förgasar på mc förr och dom är inte alls såhär krångliga:p förgasarfoten som ridigare nåmnts spricker visade sig va i stål så den va tät..den stålpinne man ser bredvid spjället vet jag inte va den hör till.. Någon som har tips på passande förgasare?

Bild
Bild
Bild
alex.johansson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:17:04, 22-05-2013
Ort: säffle
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fe35 guldkalv -57. Volvo t22 -47 (till salu!)
Harley wlc -42. järnsportster -76 suzuki dr600
Alfa romeo 159 sw. Vw lt31 -78


Återgå till [Lastbilar] Drivlina

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se