Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Drivlina

4WD High trasig. Chevrolet colorado

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera andra märkens drivlinor här

drlomo (trådstartaren)

#1 » 17:19:39, 03-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Jag har klantat mig och råkat (ovetandes) köra in och parkera på gården (asfalt) med 4WD inkopplad utan att märka det i mörkret. Det sade "knak" när jag svängde in. Sedan upptäckte jag att den stod på 4WD High. När jag lade in 2WD så funkade allt normalt. Jag har kört flera mil med 2WD utan problem. När jag trycker på knappen 4WD High så hör jag ställmotorn arbeta, men det karakteristiska "klonket" när den går in, uteblir. När jag trycker på 4WD Low så verkar det att funka. "Klonket" finns där som det brukar. Jag fattar att jag kört sönder något i fördelningslådan. Vet någon om det finns en, typ brytpinne eller liknande, eller är lådan kass? OM 4WD Low är okay, kan jag fortsätta köra med lådan utan att det plötsligt far upp någon lös kugg-bit och spränger hela lådan?
-Kan jag laga lådan, eller är det en "ny" från skroten som gäller?
Det är en Chevy Colorado 2005 med 5-cyl. 3.5-liters in-line-motorn och automat. fyrsitsig crewcab
MVH Robban
drlomo
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:42:28, 09-01-2017
Ort: Landvetter, Härryda kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: British Leyland 2100




Återgå till [Lastbilar] Drivlina

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se